A. rubrolineata - problem

Czesc,

Mam problem z jedna A. rubrolineata.

Otoz w malym 30l akwa znajduje sie 11 A. rubrolineata i 4 A. gibbiceps.
Jest to zbiornik "podrostowy" i z czasem wszystkie rybki trafia do
docelowych akwa.

Jest to akwa bez podloza ale za to z duza kepa mchu jawajskiego oraz
microsorium pteropus "windelov".
Parametry wody pH 6,8, TwO 5 temp. 26-27 (srednio). Woda jest podmieniana
przynajmniej raz na tydzien.
Rybki karmione sa solowcem (zywe larwy i mrozona postac dorosla), mrozonym
oczlikiem oraz (sporadycznie) mrozony wodzieniem.

Niestety ostatnio zaobserwowalem ze jeden z "rubinkow" troche dziwnie
wyglada.
Otoz w okolicy brzusznej (po obu stronach ciala) zauwazylem dziwny bialy
(lub "cielisty") nalot. Rybka nie jest duza (ok. 1,5 cm). Poza tym
"wygladem" normalnie je i plywa. Pozostale rybki nie maja zadnych zmian w
wygladzie i zachowaniu.

Do tego akwa nie dodawalem zadnych ryb, a wrecz przeciwnie przelawialem
najwieksze do docelowego akwa.

Ostatnio za sprawa slonecznej pogody temperatura wody podnosila sie do 28-29
st i byla to jedyna wyrazna zmiana parametrow w tym akwa.
Z tego powodu wydaje mi sie ze moge wykluczyc plesniawke.

Narazie nic innego nie przychodzi mi do glowy. Moze ktorys z Was domysla sie
co to za paskudztwo albo wie jak to mozna wyleczyc.

Doraznie sprobuje podawac fishtamin do pokarmu i/lub bezpopsrednio do wody
(po zgaszeniu swiatla)

Licze na Wasza pomoc.

Mirek
(Szczecin)